نجات سرباز رایان

معرفی فیلم نجات سرباز رایان

اسپویلر: برخی از قسمت‌های این مقاله ممکن است بخش‌هایی از داستان را فاش کند. بنابراین، اگر تا کنون فرصت تماشای فیلم نجات سرباز رایان را نداشتید و قصد مشاهده آن را دارید، بهتر است این مقاله را مطالعه نکنید.

نجات سرباز رایان (به انگلیسی: Saving Private Ryan) یک فیلم اکشن جنگی آمریکایی محصول سال 1998 است . این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی رابرت رودات است. خلاصه فیلم در جریان حمله به نرماندی در طول جنگ جهانی دوم است. این فیلم درباره گروهی از تکاوران ارتش ایالات متحده به رهبری کاپیتان جان اچ میلر (تام هنکس) است که به دنبال یک چترباز، سرباز درجه یک جیمز فرانسیس رایان (مت دیمون) هستند می باشد . این سرباز آخرین بازمانده از چهار برادر سرباز یک خانواده است.

این فیلم به دلیل نمایش واقع گرایانه نبرد و تأثیر احساسی آن مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم برنده پنج جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی برای اسپیلبرگ شد و از آن زمان به کلاسیک ژانر فیلم جنگی تبدیل شده است. اما موفقیت این فیلم نه تنها به خاطر دستاوردهای فنی و هنری آن بود، بلکه به دلیل پیام ارزش جان انسان ها و فداکاری سربازان در زمان جنگ بود.

نمایش فیلم نجات سرباز رایان Saving Private Ryan

یکی از موضوعات کلیدی در فیلم نجات سرباز رایان هزینه های سنگین مالی و جانی در جنگ است. این فیلم وحشیانه نبرد را با جزئیات گرافیکی بسیار بالا به تصویر می کشد و بهای گزافی را که سربازان هر دو طرف درگیری پرداخت می کنند را به بینندگان یادآوری می کند. این امر به ویژه در صحنه ابتدایی فیلم که فرود در ساحل اوماها و قتل عام پس از آن را به تصویر می کشد مشهود است. این صحنه به دلیل واقع گرایی اش به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفته است و به دلیل تغییر شیوه ساخت فیلم های جنگی شناخته شده است.

موضوع مهم دیگر در فیلم نجات سرباز رایان ارزش جان انسانها می باشد. در طول فیلم، شخصیت های فیلم با این سوال دست و پنجه نرم می کنند که آیا ارزش دارد جان هشت نفر را برای نجات یک نفر به خطر بیندازید. تصمیم کاپیتان میلر برای انجام ماموریت با وجود خطرات، گواهی بر اهمیت نجات حداقل یک زندگی در بحبوحه جنگ است. این موضوع در صحنه پایانی فیلم تکرار می‌شود، جایی که رایان سالخورده به قبر کاپیتان میلر می‌رود و فداکاری‌های کسانی که در جنگ جنگیده‌اند را منعکس می‌کند.

نجات سرباز رایان همچنین برای به تصویر کشیدن رفاقت و برادری که بین سربازان در زمان جنگ ایجاد می شود قابل توجه است. شخصیت‌های فیلم از پس‌زمینه‌ها و شخصیت‌های متفاوتی می‌آیند، اما تجربه مشترکی دارند و پیوندی که بین آنها ایجاد می‌شود. این ارتباط به ویژه در صحنه‌هایی که سربازان نشسته‌اند، با هم صحبت می‌کنند و با هم شوخی می‌کنند، مشهود است که به انسان‌سازی آن‌ها کمک می‌کند و مرگ نهایی‌شان را بیش از پیش تراژدی و غمگین می‌کند.

بازیگران

بازیگران در این فیلم یکی از نقش های اصلی در درخشش این فیلم داشتند. به طوری که تا مدت ها بعد از اکران فیلم بینندگان زیادی را مجذوب خود می کرد. بازیگرانی چون تام هنکس در نقش (جیمز فرانسیس رایان) ، ادوارد برنس در نقش (کاپیتان جان میلر) ، تام سیزمور در نقش (پرایویت جیمز رایان جوان) ، جرمی دیویدز در نقش (پرایویت جفری پین) ، وین دیزل در نقش (پرایویت ادوارد وینترز) ، آدام گولدبرگ در نقش ( پرایویت ملتون ویتمور) ، برایان کوکس در نقش (کاپیتان هامپتون) ، مت دیمون در نقش (کاپیتان سوئینی) ، ناتالی پورتمن در نقش (فرانسیس هوریجان) ، گوین دویل در نقش (پرایویت تریپلت) ، تد دانسون در نقش (کاپیتان فریک) ، جیمز فرانسوسکو در نقش (پرایویت ریچارد رایان) ، متیو دیوی – در نقش (کاپیتان هانسون) ، آدام گرسبل در نقش (پرایویت گولدنبورگ) ، نیل مکدونو در نقش (کاپیتان هامیش) ، برندان گلیسون در نقش (کاپیتان هیل گارنر)

داستان فیلم Saving Private Ryan

معرفی فیلم نجات سرباز رایان

نجات سرباز رایان یکی از ماندگارترین فیلم های جنگی است که استیون اسپیلبرگ در سال 1998 ساخته است. خلاصه داستان این فیلم درباره گروهی از سربازان آمریکایی از جنگ جهانی دوم است که برای یافتن و نجات یکی از سربازان به نام جیمز رایان (آخرین سرباز از یک خانواده 4 نفره) به پشت خطوط دشمن فرستاده می شوند.

این گروه متشکل از هشت نفر است که هر کدام دارای مهارت های رزمی خاصی هستند. آنها با دو هدف به پشت خطوط دشمن فرستاده شدند. 1 – سرباز رایان را پیدا کنند و او را به خطوط خود بازگردانند 2- ن پلی را که دشمن برای تقویت مواضع خود استفاده می کند را نابود کنند.

در طول فیلم، گروه با موانع و چالش های زیادی روبرو می شود. آنها با دشمنان خطرناک روبرو شدند، با آتش دشمن روبرو شدند و در نهایت با یافتن سرباز رایان، در نبردی عظیم با نیروهای دشمن روبرو می شوند . دیالوگ های ، همبستگی ها با وجود تفاوت های این سربازان ( در صحنه هایی که همه کنار هم نشسته اند ) باعث ایجاد صحنه های جذاب و احساسی در فیلم شده.

پخش آنلاین فیلم نجات سرباز رایان

نجات سرباز رایان به لطف کارگردانی فوق العاده استیون اسپیلبرگ، بازی های فوق العاده بازیگرانی مانند تام هنکس، مت دیمون، وین دیزل و شخصیت پردازی شگفت انگیز جنگ که در آن به نمایش درآمده، به یکی از ماندگارترین فیلم های جنگی تبدیل شده است. به طوری که توانسته جز 250 فیلم برتر تاریخ در IMDB ثبت شود.

نجات سرباز رایان به شیوه ای جذاب نشان داده شده که مخاطبان را به سمت ناامیدی، هیجان و ترس سوق داده است. خلاصه داستان این فیلم نشان می دهد که در جنگ برای پیروزی همیشه باید هزینه بسیار گزافی پرداخت کنید. همچنین نشان می دهد که هر فردی حتی در شرایط سختی که در آن قرار دارد به دنبال زندگی، عشق و امید است. در نهایت Saving Private Ryan نشان می دهد که در جنگ برخی از مردم می میرند و برخی دیگر زنده می مانند. اما همه این مردان شجاع جان خود را برای کشورشان فدا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟